This the safety and VHF regulation as I received it from
Jean-Marc Shalk the moderator of Pneuboat.com (one of the French RIB forums)
Quote
Manos Hello,
For the material, there is a discussion on the forum Armament in 5 2nd category:
> a machine floating of a type approved for 5 people, at station in the back skirt,
> a buoy horseshoe of an approved type, station in the back skirt,
> horn of brown,
> five standard approved life jackets 50, or 100, or 150, or 275 other than model with inflation alone,
> a rigid bucket 7 liters with an end,
> a conical play of wood pinoches, > an oar sufficient length and device of stroke,
> rope of towing,
> blunder,
> mirror of indication,
> national house, N and C (small pocket) travelling compass,
> tight flashlight,
> directory of the tides (except in the Mediterranean),
> work With, 2B, 3C and Ç of the SHOM,
> the up to date charts of the attended area,
> scoop,
> limps of help (pharmacy),
> traffic lights (fires with hands) or fires of mast,
> a line of damping with an anchor of 12 kg, 8 meters of chain of 8, and 30 meters of cablet of 14,
> 3 red rockets parachutes.
But frankly I do not know if the foreigners doivents imperatively to have the same thing as us. Concerning the VHF one needs for us French a licence, but the foreigners must be subjected to their regulation, I suppose. Highly Europe and harmonization of the regulation.
Unquote
The French original version since the translator is abit silly
Quote
Salut Manos
Pour le matériel, il y a une discussion sur le forum
Armement en 5 ème catégorie :
> un engin flottant d'un type approuvé pour 5 personnes, à poste dans la jupe arrière,
> une bouée fer à cheval d'un type approuvé, à poste dans la jupe arrière,
> corne de brune,
> cinq brassières de sauvetage approuvées type 50, ou 100, ou 150, ou 275 à l'exclusion de modèle à gonflage seul,
> un seau rigide 7 litres avec un bout,
> un jeu de pinoches coniques en bois,
> un aviron de longueur suffisante et dispositif de nage,
> filin de remorquage,
> gaffe,
> miroir de signalisation,
> pavillon national, N et C (pochette),
> compas de route,
> lampe électrique étanche,
> annuaire des marées (sauf en Méditerranée),
> ouvrage 2A, 2B, 3C et 1C du SHOM,
> la ou les cartes à jour de la région fréquentée,
> écope,
> boite de secours (pharmacie),
> feux de signalisation (feux à mains) ou feux de mât,
> une ligne de mouillage avec une ancre de 12 kg, 8 mètres de chaîne de 8, et 30 mètres de câblot de 14,
> 3 fusées rouges parachutes.
Mais franchement je sais pas si les étrangers doivents impérativement avoir la même chose que nous.
Concernant la VHF il faut pour nous français une licence, mais les étrangers doivent être soumis à leur réglementation, je suppose.
Vivement l'europe et l'harmonisation des reglementation.
Unquote
Hope it helps.
By the way no one is trying to put you off. Everyone is trying to tell you what the requirements are. You can take your chances and if you are caught you will pay a fine. That's it. Better safe than sorry.
Re the boat number clearly displayed on both sides of the boat I think this is the regulation in all EU countries. But I suppose in the UK will be different